2025 m. balandžio 8 d. Marijampolės krašto muziejuje atidaryta Leono ir Aido Striogų skulptūrų paroda „Virpančio medžio poezija“.
Pasak parodos kuratorės Jolitos Bičkienės, skulptūras vienijo kapotinė technika, kuri yra unikali, sugalvota paties Leono Striogos. „Mes daugiau nežinome tokių skulptorių, kurie dirbtų šia technika“.
„Visi esate girdėję posakį – kirvio darbas, kuris reiškia, kad darbas buvo atliktas grubiai. Didelis paradoksas yra tame, kad šie darbai – nepaprastai subtilūs, o jų paviršius primena gyvą odą, po kurią galima jausti tarsi kraujo pulsaciją. Visos skulptūros yra lyg nuogos“ – kalbėjo Jolita Bičkienė.
Parodos atidarymo metu vaizdo įraše buvo galima išvysti Lietuvos skulptūros patriarchą Leoną Striogą (1930-2022) ir išgirsti jo žmonos Dalios Striogienės atsiminimus. Tai leido pažinti menininką dar giliau.
Džiaugiamės, jog renginyje dalyvavo skulptoriaus sūnus, taip pat skulptorius Aidas Strioga, nuo paauglystės dirbęs tėvo pameistriu. Parodos kuratorė teiravosi, kas paskatino Aidą Striogą sekti tėvo Leono pėdomis. „Įdomu buvo paprasčiausiai pasižiūrėti kaip jisai tai daro ir kaip man tai gautųsi. Pamoka buvo tokia tėvuko, sako: „Nori kartot – kartok. Daryk taip, bet ne taip. Kad būtų kitaip“, – kalbėjo Aidas Strioga. Šie žodžiai skatino išmėginti tėvo naudojamą techniką, bet ir ieškoti savitumo, autentiškumo.
Iki birželio 22 d. lankytojai galėjo aplankyti šią dviejų kūrėjų darbų parodą, dviejų artimų pasaulių, kurie savitu medžio virpinimu atsiliepia, lyg kalbėtųsi kartu, nuolat jaukiai pratęsdami vienas kito mintį. Kvietėme lankytoją bent akimirką nustoti skubėjus ir įsiklausyti į mus kalbinančius, žmogaus vidinį pasaulį jautriai atliepiančius kūrėjų ženklus.
Leonas Strioga (1930-2022) – Lietuvos skulptūros patriarchas, kurdamas medžio skulptūras naudojęs unikalią kapotinę techniką, sukuriančią savitą paviršių faktūrą. Kūrinių yra įsigiję dailės muziejai ir privatūs asmenys Lietuvoje ir užsienyje. 1000 darbų siekiančiame skulptūrų sąraše – portretai, figūrinės kompozicijos, dekoratyvinės skulptūros bei mažoji plastika. 2001-ais metais apdovanotas Lietuvos nacionaline kultūros ir meno premija už medžio skulptūras „Gyvenimo paliestas“, „Moteris paukštė“, „Oželio ganymas mėnesienoje“, „Tėviškės kelias“, „Paukštis, šildantis pasaulį“. Kūryba linkusi į kamerišką intymumą, itin poetiška ir jautri.
Aidas Strioga – skulptoriaus sūnus, taip pat skulptorius, dirbantis ir su metalu, ir prakalbinantis akmenį.
